Студійна зйомка

У цій статті я хочу сформулювати кілька важливих та не надто хитрих рекомендацій для клієнтів, які хотіли б провести студійну фотосесію.

Підготовка

Збираючись у студію, важливо пам’ятати, що скільки б не був всесильний фотошоп, як би фотограф не працював зі світлом, яким би чарівником не був візажист і як би добре не працював стиліст, сама по собі людина відпочила, виспалася та перебувала у позитивному настрої.

Дуже бажано з того моменту, коли ви прийняли рішення про зйомку та призначили дату, пожити з думкою про те, що вам потрібно співпрацювати з фотографом. Звичайно ж гарне тіло вже саме по собі грає і одяг надає настрій і щось виражає сам по собі, але ідеальний результат, якого ми прагнемо неможливий, якщо клієнт не розкриє душу. А для цього потрібний психологічний контакт із фотографом. Хоча б на час зйомки ви маєте стати друзями. Так вже влаштована людина, що щось нове в неї в першу чергу викликає неприйняття та заперечення, потім настає фаза байдужості і лише за тим починається співпраця. І ось коли вас, звичайну людину, приводять у студію, говорять де стояти і як поводитися, світять в обличчя і спалахують спалахами, ваша природна перша реакція буде близька до “Що таке? Де я? Де мої речі?” і ні про який психологічний контакт мови вже не йтиме. А в цей час зйомка розпочалася. На вас витрачають час та сили. А результати незадовільні.

Крім психологічної, є ще й матеріальна сторона підготовки. На зйомку краще збиратися як на безлюдний острів. У вас має бути все із собою. Якщо є змога, краще заздалегідь скласти список речей, які ви візьмете з собою. Бо збираючись в останню хвилину, коли внизу вже чекає таксі, ймовірність забути потрібні дрібниці дуже велика. І потім через їхню відсутність доведеться йти на компроміси. У будь-якому випадку у вас мають бути із собою:

  • одяг, у якому ви постане перед камерою. Весь одяг. І навіть придатні за кольором і фасоном трусики, не кажучи вже про блузки, майки, штани та іншу красу (якщо тільки ви не збираєтеся обійтися зовсім без одягу);
  • повний набір косметики (коректор, тональний крем або інша основа для макіяжу, тіні, туш для вій, рум’яна, пудра, олівці контурні для очей і губ, губна помада), якщо тільки ви не замовляєте повний візаж;
  • гребінець і, при необхідності, засоби для укладання волосся, якщо ви не замовляєте послуги перукаря або не заїжджаєте в перукарню перед студією;
  • аксесуари (хустки, шалі, шпильки, намисто, брошки і т.д. і т. п.), що доповнюють образ.

Подумайте не поспішаючи і візьміть із собою все, щоб потім не говорити “Ах, у мене вдома залишився такий чудовий капелюшок… Вона б так підійшла для цього випадку!”.

Краще покатати туди і назад трохи зайвих речей, ніж засмучуватися через їхню відсутність!

Макіяж

Макіяж для фотозйомок – це окрема наука. Особливо це стосується портретів. Повсякденний макіяж тут абсолютно неприйнятний. Вкрай мала кількість “обраних” може похвалитися матовою шкірою без дефектів. І навіть така шкіра має бути підготовлена. І тут справа навіть не в тому, що у вигляді людини щось може бути не ідеальним. А скоріше в тому, що спілкуючись з живою людиною, ми сприймаємо її не як нерухоме зображення, а як суму зорових образів з різних ракурсів та психологічної складової. Коли ж розглядають фотографії, можна побачити деталі, т.к. об’єкт нерухомий. До цього потрібно додати неупередженість студійного світла, яке часто відрізняється від звичайного освітлення.

З вище сказаного можна підсумувати: для зйомки макіяж повинен бути по-перше ідеальним, а по-друге на 1-1.5 тони яскравішими, ніж вечірній. Шкіра в жодному разі не повинна блищати, якщо це не передбачено в задумі образу. Також небажане використання тіней, помад та інших засобів із сильним блиском без погодження з фотографом.

Процес зйомки

Процес зйомки – це живе спілкування фотографа та моделі. Як і в будь-якому спілкуванні, коли комфортно та цікаво обом сторонам – виходить гарний результат. В іншому випадку користі буде мало. Для створення комфорту найголовніше – не заважати один одному. А щоб було цікаво – треба слухати та чути один одного. Ініціатива та прагнення моделі до самореалізації перед камерою – вкрай похвальні якості, але важливо наголосити, що фотограф – не кінооператор. Він ловить миті, при тому не просто миті, а найкращі! І поспіх тут ні до чого. Слухайте фотографа, виконуйте його прохання. І не поспішайте. Ваші повільні зміни поз та блискавична реакція на прохання зупинитись будуть винагороджені гарними фотографіями!

Результат

Зйомка, як кожен процес, оцінюється за результатом. Звичайно ж і сам процес важливий і може принести задоволення при правильній організації. Але все ж таки в даному випадку результат важливіший. А результат зйомки – серія фотографій. І не просто кадрів, а саме тих, що подобаються клієнту. Як то кажуть “життя – це не ті дні, що минули, а ті, що запам’яталися”. Так і фотосесія – це не ті кадри, які відзняли, а ті, що запам’яталися. Природно, тільки ці кадри представляють цінність. Тільки вони будуть радувати при перегляді альбому або слайд-шоу. Так ми дійшли логічного завершення. Після зйомки клієнт та фотограф переглядають відзнятий матеріал та відбирають вдалі знімки. Потім починається чаклунство обробки, яке ми розглянемо в іншій статті.

На завершення лише одне останнє зауваження: переглядати результати зйомки краще не того ж дня. Як то кажуть, із думкою треба переспати. Так само і з фотографіями. Повинні лягти емоції від процесу. Мозок повинен переварити те, що сталося, і людина повинна досягти фази співпраці (див. вище).